19.11.08

Surprise!!!

Stiekem, heel stiekem zijn we al ruim een week weer in Holland! We zijn twee weken eerder terug gekomen. Er moest namelijk nog het een en ander aan ons huis in de Meern gebeuren wat we graag zelf wilden doen. En zo konden we onze terugkeer ook een een beetje low-profile houden, lekker incognito wennen aan de drukte en regels van Nederland.

Maar het was ook leuk om wat mensen te verrassen. Zoals mijn zusje...ik belde haar zogenaamd vanuit Malawi en stapte toen ineens binnen. Ze gooide de telefoon de lucht in en sprong er zelf achteraan met een gegil dat in Malawi te horen was...Lourens stond er bij alsof hij twee geesten zag...hahaha!

Ik moet wel heel eerlijk zeggen dat na de eerste paar dagen ik het er wel steeds zwaarder mee heb, onze terugkeer. Het helpt ook niet echt als je huis ondersteboven ligt en je alle administratieve rompslomp weer moet regelen...gezellig weer uren in de wacht staan bij instanties met irritante muziekjes.

Ik zou er een boek over kunnen schrijven, re-integreren, over alle rare regeltjes en bizarre nieuwsberichten.

De kromme komkommer mag weer?! Goh, een regel dat fruit er niet persé als plastic uit hoeft te zien? Ik dacht dat het om de smaak ging, maar goed. In de Appie werd ik ook helemaal gek. Er is zo veel keuze, ik wist gewoon niet wat ik moest kiezen. Ik verliet de winkel met een kool, tomaten en rijst, want dat was ik de afgelopen jaren gewend. Alhoewel de kool hier anderhalve euro is in plaats van 20 eurocent, dat weer wel. Nederland is duur en dan komen we ook nog eens terug midden in een financiele crisis. Alhoewel ik daar weinig van merk als er weer op het nieuws is dat de nederlander weer meer geld uitgeeft aan Sinterklaas. Ik kijk nog eens naar de lange rij voor me bij de kassa. Nee, we hebben het echt slecht hier met zijn allen.

En dan die rare reclamespotjes over de noodbox, voor als licht, water, en internet tegelijk uitvallen...kun je maar beter alles in huis hebben. Nee hoor, als de bom valt, is Afrika het continent wat er niks van merkt, want het leven gaat gewoon op dezelfde voet door. Wie is er dan beter af, vraag ik me af.

We zijn nog een beetje afgesloten van de buitenwereld...geen auto, geen fiets, geen internet, geen telefoon, maar dat lost zich allemaal de komende weken wel weer op.

Dusseh...Tot snel?

Veel liefs,
Amy en Tinus

Geen opmerkingen: