5.2.09

Een eind en een begin...

Lieve lieve lezers,

Zoals de titel van dit blog al doet vermoeden, is het gebaseerd op onze verhalen in Malawi. Ik heb dit nog even gerekt naar de verhalen van Amy en Tinus en Bertha in Afrika, maar ik denk niet dat ik er mee weg kom om vervolgens vrolijk verder te gaan met de verhalen van Amy en Tinus in De Meern.
Het is daarom tijd om jullie te bedanken en dit blog te laten voor wat het is. Een mooi archief met verhalen over onze avonturen van de afgelopen jaren.
Jammer, maar elk eind is tevens een begin.

Het handigst om onze plannen weer te geven, is in de vorm van de veelgestelde vragen van de afgelopen maanden:

Ga je nu stoppen met je blog, je schrijft zo leuk!
Dit blog: JA. Ander blog komt vanzelf wel weer een keer. Maar ik wil wel mijn best gaan doen om de verhalen om te bundelen tot een boek, samen met de foto's van Tinus.

En wat gaan jullie nu doen dan?
Tinus en ik hadden al voor we naar Afrika vertrokken plannen om voor onszelf te beginnen. Dat plan hebben we nu verder uitgewerkt. Onder de noemer De Bruijn & Franken Consultancy, uw professionals4projects, zijn wij een eigen VOF-jegestart. Eigenlijk twee zzp-ers onder 1 dak van een VOF. Dat is het makkelijkst. Tinus natuurlijk als financieel consultant, ik als onderwijskundige.

En gaan jullie ooit nog terug naar Afrika
NATUURLIJK! Het zit nu in mijn bloed (letterlijk na de malaria) en zal er ook nooit meer uitgaan. Ik hou van Afrika. Het is mijn tweede thuis.

En hoe gaat het nu verder met die projectjes van jullie?
Die projectjes zijn omgevormd tot een echte stichting. Binnen de stichting willen we op zoek blijven gaan naar sponsors en donoren om steeds nieuwe projecten op te kunnen zetten. Na de micro-kredieten en de schoolprojecten is er momenteel behoefte aan kleermakers-training. Ik ben bezig er een train-de-trainer concept van te maken, maar het initiele trainen van 6 personen tot kleermakerstrainers kost toch nog meer dan je zou denken! Momenteel ben ik ook bezig een volwaardige website voor Gift4Gift te maken, zodat binnenkort de Hyves onderdeel is van de website.
Voor de Stichting willen we zelf ook jaarlijks vanuit onze VOF een donatie doen die de overhead-kosten dekt (zoals bijvoorbeeld onze vliegtickets), zodat we kunnen blijven beloven dat alle donaties echt 100% ten goede komen aan de projecten.

Gaat Tinus nog iets met die foto's doen?
Welke bedoel je? Die 15.000 foto's van mensen, vlinders, bloemen, planten en dieren die hij de afgelopen jaren verzameld heeft? Jazeker! Hoe en in welke vorm, daar is hij nog over aan het denken, maar er komen fotoboeken aan!

Kortom, we hebben nog genoeg plannen en ideeen!

Lieve lezers, bedankt voor al jullie reacties en positieve opmerkingen! Het doet me goed te weten dat zelfs drie maanden na terugkomst ons blog nog dagelijk bezocht wordt. Ik lees de hoop op meer en ik beloof jullie, dat gaat er komen!

Tidzaonana (tot weerziens),

Veel liefs,
Amy en Tinus

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey, Eempje, als je hulp nodig hebt met je website voor G4G dan hoor ik het wel.

x Dave

Esther zei

Begrijpelijk dat je stopt met de blog, maar errug jammer! Dankbaar voor deze manier van communicatie in deze tijd. Stel je voor, 40 jaar geleden.......kreeg je als ouder eens in het half jaar een brief, als die al aankwam! En nu wachten op boek deel I, II, III, IV etc. vol foto's en verhalen,ik heb geduld..............

Mam

Anoniem zei

Lieverds bedankt voor de prachtige verhalen en foto's het was heel bijzonder jullie daar in het verre Malawi te volgen.
Wachten af wat op jullie pad komt in de toekomst.
Liefs Adje+moeders

Anoniem zei

Lieve Amy en Tinus,

Ook voor ons was het fantastisch om alle verhalen te lezen en de prachtige foto's te bekijken.
Enorm genoten.
Dank je wel!
We gaan zeker een fotoboek bestellen Tinus!

Veel succes met alles.
Lieve groet vanuit Middelburg
Jaap Miranda en Joel Geluk

Anoniem zei

Lieve Amy en Tinus,

Wat een geweldig nieuws dat jullie gaan trouwen! Met tanen in mijn ogen van blijdschap en geluk heb ik jullie trouwkaart bestudeerd! Wat een schitterende kaart.
En...we komen heel graag!

x Miranda Geluk

Anoniem zei

Betreft: donatie.

Komt er morgen aan.

Schildersbedrijf van Iwaarden
Middelburg

Anoniem zei

goede start